zaterdag 7 april 2012

Dag 3 (7 april 2012)

Weer even een nieuwe blog van mij! :)

Het is weer twee dagen verder..
De eerste nacht sliep ik echt heel slecht. Ik was tussendoor heel veel wakker en toen het 5 uur 's ochtends was kon ik al niet meer slapen. Toen ben ik maar naar buiten gaan kijken en dat was wel cool want er vloog de hele tijd een vleermuis voor me! :P

Dit is trouwens het studentenhuis waar we in wonen. de tweede raam van links, daar slaap ik:





En dit is onze waakhond!:





Gister hebben we niet zoveel gedaan. Beetje gewandeld door de buurt (en niet verdwaald!), even wat gedronken met 2 meiden die hier in de buurt wonen, boodschappies gedaan (wat hier trouwens soms nog duurder is dan in Nederland..) en preekjes geluisterd. We wilden eigenlijk naar de kerk gaan, maar dat is er niet van gekomen. je hebt hier best veel kerkjes, nouja kerkjes.. vaak is het gewoon een gebouw waar ze samenkomen. We gaan overal wel even een keertje kijken, lijkt me wel leuk om ook hier mijn broers en zussen in Christus te ontmoeten! :)

Oja, gister heb ik ook de film gezien die ik van Immanuel heb gehad. Hij is echt super leuk!! Onwijs leuk gedaan, bedankt. Alleen ga ik jullie door het kijken van de film wel heel erg missen :(

Onze huisgenootjes zijn echt heel aardig. we zijn door 1 meisje ook al uitgenodigd om zondagavond met haar mee te gaan naar vriendinnen omdat daar iemand jarig is. En ook zijn we al vaak uitgenodigd om te gaan stappen. Maar dat lijkt ons niet echt een goed plan ;) Maar die vriendelijkheid van hen zorgt er wel voor dat ik me hier in het studentenhuis al helemaal op mn gemak voel! Ook met Mirjam heb ik het echt super gezellig. We konden elkaar natuurlijk eigenlijk nog helemaal niet goed, maar het klikt echt super! Echt een hele aardige meid :)

Ik kan alleen nog niet echt wennen aan die mannelijke surinamers hoor.. Ze zijn echt zooo direct. Er loopt geen jongen voorbij die niks zegt. Allemaal moeten ze je wel iets toeroepen of fluiten of kusgeluiden maken. Ze blijven ook net zo lang roepen totdat je antwoord geeft. Heeeeeel irritant. :| Maarja, daar waren we al voor gewaarschuwd..


Nou, nu even over vandaag!

We gingen eerst ffies boodschappen doen en hadden iets van fruit gekocht. Geen idee wat voor vrucht het was, maar het was wel lekker, iemand enig idee wat dit is??:





Daarna gingen we even weg op de fiets. Want wij zijn natuurlijk heeeeeeeel sportief!! :P






we gingen naar de palmentuin, de naam zegt het al: een tuin met palmbomen! Was wel mooi :)







's avonds zijn we nog uit eten geweest. Uit eten gaan is echt goedkoop. We waren 50 sld kwijt, wat in euro's iets meer dan 10 euro is. Per persoon waren we dus rond de 5 euro kwijt. Super goedkoop dus. Als je eten uit de supermarkt hier koopt ben je veel meer geld kwijt.

We kregen echt een gigantisch bord vol.












Er zat een grote pot sambal bij (zie foto). Dus ik dacht: "Oh lekker! Ik hou wel van pittig eten!" Dus ik gooi een paar grote kwakken sambal op mn eten, roerde het er doorheen, nam een hap...... HEEEEETTTTT!!!!!! niet normaal. Tranen sprongen in mn ogen en het zweet brak me uit. Bleek die sambal dus van de heetste pepers die er bestaan gemaakt te zijn.. WIST IK VEEL!!! Verder was het wel lekker ;)

Ze hebben hier trouwens echt veel zwerfhonden. Echt zielig, die beesten zien er niet uit. Sommigen zitten helemaal onder de schurft...



oja, en we hebben een dooie leguaan op de weg gezien. blehggg. uiteraard ook even op de foto gezet xD



Nou... Meer heb ik ff niet te vertellen :P Morgenochtend gaan we naar de kerk! Ben benieuwd hoe dat zal zijn. Ik zal het jullie wel weer laten weten! :D











-------------------------------------------

Mirjam en ik hebben tot nu toe €1275,- gekregen om aan de kindjes van het kindertehuis te spenderen :) Super bedankt allemaal!! Jullie zijn geweldig!! :D



9 opmerkingen:

  1. Leuke blog en foto's en veel geld zeg, veel plezier daar en geniet er maar van

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk al die foto's, vooral die van die vogeltjes is bijzonder :) veel plezier in de kerk, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Komt dat ff mooi uit, ik hou ook van pittig eten, maar de heetste pepers ter wereld is idd wel een tikkeltje overdreven:)

    Leuke foto's weer, is echt prachtig daar, maar komt dat nu door de mooie natuur, of omdat jij erop straalt;)

    Ga zo naar de kerk, jij ook veel plezier daar, zal vast een belevenis zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeej lieve Neel!! Wat fijn van je te horen en te zien via dit Blog. Leuk en supergaaf ziet het eruit en klinken je avonturen!! Haha. Supermooi die foto's!! Ben er bijna jaloers van zeg ;P. Ik ga dit ook echt een keer doen, zoiets. Spookt ook al jaren doormn hoofd en het lijkt me zoooo vet als ik dit zo zie!! Jullie stulpje ziet er ook leuk uit! Primitief (denk) maar knus en leuk al die betrokken mensen ook in dat studentenhuis!! Wanneer ga je beginnen in het kindertehuis?? Doe je die honden ook een dikke knuffel van me ;). En kijk goed uit met al die Surinaamse casanova's hoor!! Jij hebt je Henkie ;) Blijf op je hoede. Je hebt daar in ieder geval Mirjam, hier heb je ons en bovenal heb je God altijd die over je waakt en voor je zorgt. Ik wens je een hele goede zondag en een hele goede tijd daar!! Hopelijk spreek ik je snel weer op je blog, die je trouwens echt superleuk uitgebreid bijhoudt!! Heel gaaf! Nou skat, een dikke knuf en zoen op je wang van mij, groetjes van Sjoerd. Tot snel xx enne doe de groetjes aan Mirjam :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Neline, echt gaaf om zo jullie belevenissen te volgen. Goed om te zien dat je een hoge muur om jullie optrekje hebt met een 'waakhond' erbij wel zo veilig!!! Geniet maar van alle nieuwe indrukken en van het werk in het kindertehuis. Die vrucht is een papaja en erg lekker.Een rijpe papaja heeft zalmroze tot geel-oranje vruchtvlees, ruikt enigszins naar abrikozen, is boterzacht en smaakt zoet en meloenachtig. Het vruchtvlees van de papaja bevat geen vruchtzuren, met als gevolg de zeer zoete smaak. In het midden van de papaja bevindt zich een holle ruimte die gevuld is met zwarte pitjes, die niet gegeten worden. De zaadjes kunnen gedroogd worden en gebruikt als peper bij bepaalde gerechten.

    In de tropen worden de pitjes gebruikt als een geneesmiddel tegen darmparasieten, vanwege de laxerende werking. Onrijpe exemplaren worden als groente gegeten.Net als andere oranje vruchten is de papaja rijk aan bètacaroteen, dat een rol speelt in de bescherming tegen vrije radicalen, die bepaalde vormen van kanker kunnen veroorzaken. Papaja's bevatten zoveel vitamine C, dat een halve vrucht van gemiddelde grootte voldoende is voor de dagelijkse behoefte van een volwassene. Verder bevatten ze kleine hoeveelheden ijzer en calcium.

    Papaja bevat agrimine, dat een goede uitwerking zou hebben op de vrouwelijke vruchtbaarheid, evenals carpaïne, een enzym waarvan men vermoedt dat het goed is voor het hart. Ook komt in deze plant fibrine voor, zeldzaam bij andere planten. Bij de mens speelt dit een grote rol bij de bloedstolling. Therapeutisch kan het vaak gebruikt worden met ananassap waarin zich een ander belangrijk enzym, het bromelaïne, bevindt. De schil van de papaja geeft een eersteklas uitwendige behandeling van wondjes op de huid en op plaatsen die niet snel genezen. Ook de pulp uit de sapcentrifuge kan hiervoor, of als onderdeel van een kompres, gebruikt worden.
    Zo dat weet je ook weer..... ;-)
    Verder veel gezondheid en sterke toegebeden en toegewenst...
    Fam vd Marel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee lief nichtje Wat leuk om jou verhalen te lezen zeg!! En met die foto's word het nog leuker Blijf ons zo goed op de hoogte houden he We kijken elke dag ff op jou blog Nou veel succes morgen! Spannend hoor!! Groetjes uit Katwijk en mirjam ook de groetjes *** Hans,Jacolien,Hans jr,Naomi en Amy Doeiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey lieve Neline,

    Die vrucht heb ik ook op in Nieuw Zeeland. Dat heet Papaja. Je moet de pitjes er uit schrapen, en dan heb je een heerlijke vrucht, die je als een soort van meloen kan eten. Eetsmakelijk in ieder geval. Wat super dat je het zo fijn hebt. Het ziet er daar in ieder geval echt heel goed uit. Meissie, ik ben trots op je. Ben benieuwd hoe het daar op zo'n project is. Ik wens je de zegen van de opgestane Heer toe, en groeten van hier. Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha neeltje
    Leuke foto"s kan aan je gezicht zien dat je het echt naar je zin hebt,houden zo,dan voel ik mij ook beter.
    Trouwens weer iets wat je van je vader heb:voor dat je heb geproeft al van alles door je eten heen gooien!Ik heb je vader ook al geregeld zien zweten omdat hij weer eens een keer te veel sambal in zijn eten had gedaan.Straks naar de kerk zeker?we horen wel hoe dat was,een hele andere ervaring denk.Nou tot ziens op skype
    liefs pap en mam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Nelien! Hoe was ut in de Kerruk? :P Leuk dat je zoveel vertelt en foto;s plaatst! Uiteraard kijk ik nu elke dag rond 2300 a 0000 uur op de computer of je al wat geschreven hebt! Zo ook nu:P Helaas ben je niet online:P Ik ga mn SKypeaccount maar weer eens activeren. k had het verwijderd.. Haha. NOu, ik zie uit naar je nieuwe verslaggie! Henk zit btw elke dag achter zn computer te wachten op tijden wanneer jij niet slaapt:P Je weet immers maar nooit:P haha. Spreek je! XX

    BeantwoordenVerwijderen