woensdag 27 juni 2012

Goodbye Suriname..

En hier is ie dan… de laatste blog die ik in Suriname zal schrijven..


Zondag gingen we van Rio terug vliegen naar Belem. Daar moesten we op de volgende vlucht wachten om naar Suriname te gaan. We waren zondag rond 3 uur 's middags aangekomen in Belem en maandagochtend om half 12 ging de vlucht pas naar Suriname! We wilden dus eerst een hotel boeken om te overnachten, maar dat hebben we toch niet gedaan. Overnachten op het vliegveld heeft ook wel wat :P En dit keer hadden we wèl geld, dus dat scheelt al een hoop ;)

We hebben dus lekker bakkies koffie gedronken op het vliegveld en 's avonds wat gegeten en voetbal gekeken. Niet dat we voetbal zo interessant vinden, maarja je moet toch wat om je tijd te vullen! Rond half 9 's avonds was het afgelopen, dus toen gingen we ons "bedje" opzoeken. Nou dat bed bestond dus weer uit een keiharde ijzeren bank. Maar dit keer hebben we alle twee een eigen bank uitgezocht, want dan heb je tenminste wat meer ruimte..

 

 
Nou, ik heb tot mijn grote verbazing nog goed geslapen ook! Het bankje lag echt NIET lekker, maar toch ben ik maar een paar keer wakker geweest om even de pijnlijke plekken toe te stoppen met wat kleren. Misschien dat ik 3 keer heel even wakker ben geweest, maar voor de rest heb je lekker door liggen pitten! Ik verbaasde me er ook erg over dat het ineens half 7 's ochtends was. Dat was snel gegaan! stukken beter dan de heenweg ;)

wel grappig, 's ochtends zagen we ineens een surinamer op het vliegveld staan die we konden! dat was namelijk een gids van ons geweest toen we naar Galibi gingen. Echt toevallig dat we hem op het vliegveld in Brazilië tegen kwamen! We zijn dan ook samen met hem terug gegaan naar Paramaribo.

Toen we thuis kwamen stond ons een welkomstcomité van muggen te wachten! Ze waren ontzettend blij om ons weer te zien. Ze hadden dan ook een feestmaal aangericht voor al hun familie en vrienden. 3x raden wat, of beter gezegd wie, er op het menu stonden....

Vandaag hebben we een laatste tripje gemaakt. Dit keer naar Berg en Dal. Daar hebben we canopy gedaan. Dan vlieg je met zo’n kabelbaantje van het ene naar het andere platform door de bomen en over een rivier. Was wel heel gaaf om te doen!


 
En we zijn daar ook nog wezen kajakken, was ook erg leuk! Alleen, de heen weg gingen we met de stroming mee. De terug weg was dus wel ff wat moeilijker. Maar het is gelukt :)

 
Tja, en dan is onze reis bijna ten einde gekomen! Morgen om kwart voor 6 ’s avonds gaat ons vliegtuig naar Nederland en dan komen we dus vrijdagochtend in Nederland aan! Het voelt nu wel heel dubbel hoor. Ik was de afgelopen dagen super blij dat ik bijna naar huis ging, maar nu is het morgen dan ook echt zover! En dan ga je nadenken en bij alles waar je langs komt denk je: “dit is de laatste keer dat ik hier ben, de laatste keer dat ik hier loop..” Ineens zijn die irritante mannetjes met hun pretbekkies toch eigenlijk wel heel grappig. Nu de reis echt zo goed als afgelopen is merk ik dat ik echt wel iets met het land Suriname heb gekregen. Het voelt hier zo vertrouwd.. De mensen waren altijd zo grappig en aardig.. Het stukje cultuur wat we hier hebben mogen proeven.. Ik ga het wel heel erg missen! Het voelt nu dus echt heel dubbel.. Want aan de andere kant wil ik ook wel weer naar huis, want ik mis iedereen. Kunnen jullie niet allemaal hier komen wonen??? :P

Maar ik ga wel naar huis met een voldaan gevoel. We hebben veel gedaan, veel gezien en veel geleerd.. Het was echt geweldig om deze reis mee te hebben mogen maken!
Iedereen bedankt voor alle gebeden en medeleven tijdens onze reis. Echt heel leuk dat jullie ons steeds gevolgd hebben via onze blogs :)

Holland... Here we come!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten